Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 5
Topic Tools
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Norwegian / Norsk (Read 31,706 times)
kbtune
Full Member

Re: Norwegian / Norsk
Reply #15 - Jun 29th, 2005 at 2:12pm
Post Tools
Hei igjen.

Begynner å se at jeg får det travelt. Mangler bare noen linjer igjen i Admin fila så er jeg sånn ca. ferdig.
En del sjekk arbeid som må gjøres og må garantert sammenliknes med de nyeste språk filene, men jeg drar bort på lørdag og blir borte i over en uke. Så rekker å bli akkurat ferdig på fredag tipper jeg.
Sender deg kopien min på epost adressen du gav i et innlegg over her.
Det blir nok litt arbeid på deg også, for du må sikkert se over det meste, og beklager dette, men har hatt andre prosjekter jeg har jobbet parallelt med, og det har tatt tid.

Håper du blir fornøyd.

Kjetil
« Last Edit: Jun 29th, 2005 at 2:13pm by kbtune »  
Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #16 - Jun 29th, 2005 at 8:40pm
Post Tools
Skal se over filene så fort jeg får dem og sjekke dem mot nyeste endringer....

Det er like greit at du bare zipper filene og laster dem opp som et attachment her i forumet though. Da kan andre nordmenn evt. se over dem også hvis det er noen som vil ha en titt, og komme med kommentarer.... Jo flere som kan sjekke at alt ser riktig ut, jo bedre...

Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #17 - Jun 30th, 2005 at 5:24pm
Post Tools
Er det noe board her med attachment funksjon da? virker som det er avslått overalt.

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #18 - Jun 30th, 2005 at 8:33pm
Post Tools
hmm... File attachments skal da virkelig være påslått overalt.. Jeg sitter og ser på 'attach'-boksen mens jeg sitter å skriver..

hmm.. eneste jeg kan muligens tenke meg er hvis gruppen 'newbie' har fått satt 'disallow file attachments' flagget på seg.... Jeg ba en admin sjekke det nå....

Edited:
Men uansett, så kan du bare sendeden som en email til meg, så kan jeg legge den ut (monsen@monsen.d2g.com). Legg gjerne igjen en beskjed her hvis du gjør det though. Mail sendt fra .no addresser skal i utgangspunktet ikke haven i spam-filteret mitt, men bruker du noe annet er det greit å vite at noe er på vei, sånn i tilfelle, selv om filteret utrolig sjelden tar feil...

Edited:
Fixet nå. Nå burde du kunne attache filer
« Last Edit: Jun 30th, 2005 at 9:19pm by Monsen »  
Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #19 - Jul 1st, 2005 at 12:32pm
Post Tools
Da kommer de norske språk filene.
Har tatt et raskt overblikk på dem, men har desverre ikke tid til å bruke mer tid på det.
Det er flere uttrykk og ord som jeg var litt usikker på, og diverse ting jeg skjønte hva var riktig oversettelse helt i sluttfasen, så ting må kanskje endres.
Folk står fritt til å komme med endringer og laste dem opp her.
Filer som bør spesielt sees gjennom:
Guardian.lng
Post.lng
Session.lng  (denne er bare rot..)
Smtp.lng
Templates.lng

Ellers er det bare å lete etter skrivefeil og ting som høres dumt ut.
Jeg drar bort og blir borte i over en uke, så går glipp av lanseringen til YaBB2.
Dere her får bestemme om dere vil vente med norsk lanseringen til alt er sett over, eller bare gi ut det på samme dag som YaBB2 lanseres.

Beklager hvis det er mye feil og at andre må bruke tid på dette når jeg tok på meg oppgaven, men har hatt det fryktelig travelt til tider.

Men håper da de fleste er fornøyd.

- Kjetil

Oppdaget en software feil i admin.lng. Skal fikse denne og legge ut den nye versjonen straks.

Fikset feilen, men etter mye rot mangler en stor bit i midten av fila, og den er nå ersattet med den engelske biten. Pluss at det er noen nye deler helt på slutten av fila som kom med i siste weekly update. Beklager dette så utrolig mye, men slet med den feilen jeg fant og det ble bare rot.
Håper noen kan oversette den biten som mangler. Beklager igjen.  Embarrassed

Lykke til.
« Last Edit: Jul 1st, 2005 at 5:54pm by kbtune »  

YaBB_2_norsk-lng.zip (Attachment deleted)
Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #20 - Jul 8th, 2005 at 1:19am
Post Tools
Ok... Har gått igjennom alle filene og oppdatert dem til RC3 status, og gjort en del endringer med dem.

Hovudfokuset på det jer har gjort gjelder hovedsakelig:
  • Konsekvent bruk. En del terminologi var brukt iinkonsekvens, blant annet så ver en 'post' referert til som beskjed, innlegg, post og melding
  • Dårlig norsk. Har rettet noen plasser hvor den orginale amerikanske ordrekkefølgen var behold, noe som ikke alltid er like bra på norsk
  • Betydning. Noen plasser var betydingen av oversettelsen feil i forhold til konteksten.

Vedlagt her ligger en oppdatert versjon av pakken, håper folk kan laste den ned og teste den. Merk at kun språkfilene er oversatt. Hjelpefilene, knappene, og en del andre filer, slik som registration agreement filen er fremdeles på engelsk.

Har også et testforum oppe og går på på:
http://linux.monsen.d2g.com:90/cgi-bin/ynorsk/YaBB.pl

Linjen min kan være litt treg, men håper at en del kan ta seg tiden til å registrere seg og teste litt ting på forumet. Gi meg en PM her etter at dere har registrert dere, så kan jeg sette dere opp med en Global Moderato account så dere kan på utforsket admin-senteret litt også og sjekek at alt ser ok ut der...

Ellers vil jeg bare si til deg Kjetil at du har gjort et godt arbeid. Fant en del ting som trengte å rettes på, men det er egentlig ikke så rart. Det er ikke så lett å oversette disse filene når man ikke alltid vet i hvilken sammenheng tekststrengene skal brukes i...
Kan jeg få ditt fulle navn så jeg kan legge det inn i headerene på filene, samt email addressen din hvis du vil ha den synlig der også...
« Last Edit: Jul 10th, 2005 at 5:51pm by Monsen »  
Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #21 - Jul 10th, 2005 at 5:51pm
Post Tools
Har nå fått oversatt de grafiske knappene, samt 'User Agreement' og 'Censor'. Oppdatert pakke ligger vedlagt.

En del input på sensurerte ord hadde vært fint, helst da både de 'stygge' ordene, og et passende ord å oversette dem med.

Testforumet mitt er fremdeles oppe (http://monsen.d2g.com/norsk), så her er det bare å teste den norske språkpakken så mye en orker...

Edited:
Pakken nå oppdatert med dagens endringer fra Carsten
« Last Edit: Jul 12th, 2005 at 11:22pm by Monsen »  

Norsk.zip ( 93 KB | 80 Downloads )
Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #22 - Jul 12th, 2005 at 12:39pm
Post Tools
Registrerer meg på forumet ditt og skal begynne å lete etter "feil".
Første tanke slo meg her:   Suksess! Du er nå et medlem av dette forumet.
Jeg synes ordet suksess blir litt feil i slik sammenheng på norsk. Passer bedre til engelsk. Kanskje  Gratulerer ?
« Last Edit: Jul 12th, 2005 at 12:41pm by kbtune »  
Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #23 - Jul 12th, 2005 at 9:50pm
Post Tools
Ja.. Suksess er ikke det beste ordet.. Har allerde fjernet det fra mange andre plasser i språkfilene.. Akkurat her er den ikke så fryktelig gale IMHO though.. Men Gratulerer kan vel egentlig være et bedre ord ja. De har en litt annen mening, men det betyr ikke noe egentlig. Budskapet som formidles med den dialogboksen vil være det samme....

Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #24 - Jul 18th, 2005 at 10:41pm
Post Tools
Oppdatert språkfilene til nyeste uketlige build (17.juli 2005)

Norsk_001.zip ( 227 KB | 100 Downloads )
Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #25 - Jul 27th, 2005 at 12:55am
Post Tools
Oppdatert språkfilene til nyeste build (26.07.2005)
Det norske testforumet er også oppdatert:
http://monsen.d2g.com/norsk

Norsk-0.9.zip (Attachment deleted)
Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #26 - Jul 28th, 2005 at 8:35pm
Post Tools
Supert! Begynner å nærme seg, og har testet ut språkpakken på midt egen forum, og det virker som om det meste er klart.
Hvis de bare kan få gitt ut yabb2 snart så hadde vi alle blitt fornøyde.
Tror yabb har mistet masse folk ved å være så trege med utgivelsene. Litt synd det, men vi andre er da godt fornøyd med produktet.

Men bra jobba Remy. Si ifra hvis du trenger mer hjelp. Blir hjemme nå framover, så kan ta på meg mer oversetting, hvis det kommer. Du har gjort en lik så bra jobb som jeg, uten tvil! Så takk så mye for all hjelp. Setter pris på det.  Smiley

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #27 - Jul 28th, 2005 at 8:39pm
Post Tools
Er vel heller jeg som skal takke deg. Du sparte meg bryderiet med å oversette alt selv, som jeg ellers hadde måtte gjort.

Hvis du har tid så hadde det vært fint om du hadde tatt en titt på hjelpefilene though... De er ikke skikkelig ferdige enda, men det vet jeg ikke om de blir før vi releaser YaBB 2 heller, så det hadde vært fint å ha en Norsk oversettelse av det som er der i alle fall...

Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #28 - Jul 29th, 2005 at 12:32pm
Post Tools
Har tenkt litt på det med hjelpefilene ja. En del arbeid som ligger der. Kan ta en liten titt og se om jeg kan ta av meg deler av filene.

Back to top
IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #29 - Jul 30th, 2005 at 10:30pm
Post Tools
Er ferdig med det meste av hjelpefilene nå. Skal si ifra når du kan få en kopi.
Har ikke tatt alle tegn beskrivelsene i Om Posting enda, men det blir vel.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 5
Topic Tools

« Board Index ‹ Board  ^Top