Da pirker jeg litt til

. Jeg er fullstendig klar over at det å lese gjennom nå er langt enklere enn å oversette så jeg synes dere har gjort en meget god jobb så jeg mener ikke å kritisere, bare være til hjelp så langt det lar seg gjøre. Synes du har gjort en knalljobb Kjetil for det er ikke bare bare å oversette fra engelsk til norsk.
Men så til pirkinga:
Når jeg går inn og leser i et av boardene og ser helt nederst, der brukes det innlegg og emne om hverandre samt unødvendig bruk av store bokstaver (disse sakene med koffert)
Normalt innlegg - Hett Emne - Veldig Hett Emne - Låst innlegg
Bruk heller:
Normalt emne - Hett emne - Veldig hett emne - Låst emne - Klistret låst emne (kanskje burde det heller brukes Populært emne og Veldig populært emne, men det er jo smak og behag).
I samme del/side mangler det en e i starte (Du kan start avstemninger i dette boardet)
Vær klar over at e-post skal skrives med bindestrek i henhold til språkrådet, altså epost er ikke godkjent norsk.
Når jeg skal skrive svar på innlegg, og jeg leser på knappene hva det står at de gjør leser jeg også noen rare ting.
Jeg noterer meg også at man tuller litt med store og små bokstaver: Det står "Sett Inn Hyperlink" bare store bokstaver, "Horisontal Linje" begge har stor bokstav og "Glidende tekst" der kun førsteord har stor bokstav. Sistnevnte er riktig, man bruker kun stor bokstav i førsteordet.
Når det gjelder:
Sett Inn Epost Addresse heter det e-post og adresse skrives kun med en d.
Sett Inn Datao/klokkeslett kunne det kansje vært greiere med "Sett inn tid og dato"
Gjennomstreking burde het "Gjennomstreket" da det brukes Understreket.
Høyrejusteing mangler en r, "Høyrejustering".
Også i smilefjesene er det variabel bruk av store og små bokstaver, det står både "Gliser - Sjokket - Rullende Øyne (burde rettes til øyne) - pinlig (burde være Pinlig) - leppene lukket (burde vært Leppene lukket) - også kyss og griner (gråter er kanskje bedre å bruke) er skrevet med små bokstaver, men burde hatt stor forbokstav). Oversettelsen for Cheesy er "Lattermild/flirer"
På knappen for å svare når jeg har skrevet innlegg står det "Lag innlegg", men det burde vel stå "Legg inn".
I profil, når jeg ser på min egen leser jeg:
Personlig beskjed: Send dette medlemmet en personlig melding. (bruk like ord konsekvent, enten beskjed eller melding, siden det brukes pm, burde det stå Personlig melding: )
Videre står det
Denne medlemmen er, her burde det stå "Dette medlemmet er" og nederst står det:
Vis de siste... innlegg skrevet av denne medlemmen. Burde stå "Vis de siste ... innleggene av dette medlemmet.
Under varsling står det:
"Board Varsling" og "Emnevarsling". Den siste er riktig, den første bør endres til "Boardvarsling".
Under Emnevarsling står det:
Du har ingen emner med varling aktivert (mangler en s i varsling)
Under Søk står det: "Sett Søke Parametere" heller ikke her er det noen grunn til at alle tre ordene har fått stor forbokstav.
I hjelpefilene er det mye store forbokstav greier og endel annet rusk. Jeg kan godt gå gjennom de, men da lurer jeg faktisk på om det er bedre at du sender meg de filene Monsen, så kan jeg gå gjennom de og så sender jeg dem tilbake til deg når jeg er ferdig.