Page Index Toggle Pages: [1] 2 3 ... 5
Topic Tools
 25 Norwegian / Norsk (Read 31,169 times)
kbtune
Full Member

Re: Norwegian / Norsk
Reply #65 - Sep 30th, 2005 at 5:00pm
Post Tools
Nå ble det ja! Godt jobba!

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.2
Reply #64 - Sep 30th, 2005 at 4:28pm
Post Tools
Fixet nå. Det hadde sneket seg inn en . i stedet for et , i filen.....

Norsk-1_0.zip (Attachment deleted)
Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.2
Reply #63 - Sep 30th, 2005 at 4:11pm
Post Tools
Tøft... Prøver å trubleshootde den nå.... Ser på linjetelleren så ser jeg at den er like stor som den engleske ekvivalelenten, så det ser ikke ut som om det mangler noen linjer.... Så det må være en bug eller noe.....

Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #62 - Sep 30th, 2005 at 4:00pm
Post Tools
Du bør nok sjekke admin.lng en gang til før du publiserer den fila!
Det mangler masse tekst, så admin seksjonen ser helt snodig ut. Når jeg bruker 0.95 versjonen så er teksten der.
Vet ikke hva som har skjedd, men noe er ihvertfall galt.

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.2
Reply #61 - Sep 30th, 2005 at 1:51pm
Post Tools
Ok.... Da var YaBB 2.0 ute, og her er den ferdige versjonen av den norske språkpakken. Det norske testforumet (http://monsen.d2g.com/norsk) er også oppdatert til YaBB 2.0, og denne språkpakken. Har litt linjetrøbbel though, så det kan være kanske tregt og utilgjengelig til tider.

Siden endringene fra 2.0PR til 2.0 final var ganske små, så kommer jeg til å få denne publisert på yabbforum.com så raskt som overhodet mulig. så er det noen kommentarer, så håper jeg å få dem så raskt som mulig.

Det blir selvsagt muligheter til å rette opp ting i språkpakken etterhvert også, men da bør vi satse på å samle ting mere opp, så ikke Corey får en ny pakke av oss daglig Wink
« Last Edit: Sep 30th, 2005 at 4:03pm by Monsen »  
Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.2
Reply #60 - Sep 29th, 2005 at 4:38pm
Post Tools
Glennsen wrote on Sep 23rd, 2005 at 11:38pm:
"Merk hvis du vil bli varslet om svar" til Kryss av om du ønsker å bli varslet om svar
"Merk denne hvis du legger til kode (eller bare ikke liker smilefjes)." til Kryss av om du legger til kode (eller bare ikke liker smilefjes).
Fikset.

Quote:
Så plages jeg litt av disse flest besøkene på førstesiden,, burde kanskje endres til (om du er enig med meg i at det lyder litt rart det som står der i dag).
Flest besøkende noensinne var
Flest medlemmer pålogget var
Flest gjester i forumet samtidig var

Vet ikke om jeg er helt enig. Synest den blir litt rar den også. Men hva med:

Flest samtidige besøkende var:
Flest samtidige medlemmer var:
Flest samtidige gjester var:
« Last Edit: Sep 29th, 2005 at 4:42pm by Monsen »  
Back to top

IP Logged

Glennsen
Full Member

Reply #59 - Sep 23rd, 2005 at 11:38pm
Post Tools
Ser at du har gjort en endring i avstemning som jeg likte veldig godt, du har endret merk av til kryss av. Lurer på om du kanskje burde gjort det i de to feltene som man får når man skal legge inn noe også.

"Merk hvis du vil bli varslet om svar" til Kryss av om du ønsker å bli varslet om svar
"Merk denne hvis du legger til kode (eller bare ikke liker smilefjes)." til Kryss av om du legger til kode (eller bare ikke liker smilefjes).

Så plages jeg litt av disse flest besøkene på førstesiden,, burde kanskje endres til (om du er enig med meg i at det lyder litt rart det som står der i dag).
Flest besøkende noensinne var
Flest medlemmer pålogget var
Flest gjester i forumet samtidig var

Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.2
Reply #58 - Sep 23rd, 2005 at 6:23pm
Post Tools
Da har jeg endelig fått rettet ting og tang som har dukket opp her siden sist, og oppdatert testforumet. Håper alt er med denne gangen.... Ny språkpakke er vedlagt her.

Glennsen wrote on Sep 21st, 2005 at 2:42pm:
Ellers synes jeg brukeravtalen er vel mye amerikansk (der de legger inn mest mulig svada for å sikre seg at de ikke kan bli saksøkt) og burde forenkles en del da vi i norge har ett noe annet lovverk når det gjelder disse tingene og derfor kan kuttes ned slik at folk faktisk gidder å lese den.
Er litt dårlig på å skrive slike saker selv, så jeg oversatte bare den som er var der. Den er nok litt vel mye amerikansk ja, men den inneholder en del ting som kan være greit å fortelle medlemmer at er uønsket, selv om ikke vi trenger det med hensyn på norsk lov. Har du forslag til omskrivninger taes det imot med takk.

Quote:
Det står "new" i blått på nye innlegg, mulig å lage en norsk "ny" knapp?
Det går ann. Den må legges inn litt mere 'manuelt' enn de andre tingene though, siden denne knappen ikke er språkavhengig... Blir da også litt dumt og ha den på norsk for forum med mange språkpakker installert. Men skulle være grei å ha for de som kjører et rent norsk forum. Skal få se hva jeg kan få laget til....

Glennsen wrote on Sep 21st, 2005 at 11:19pm:
På Globale kunngjøringer lyder det "Emener som plasseres på dette boardet vill vise(vises) øverst på alle andre(kan fjernes) board(boardene), under 'viktige emner' overskriften. bruk (Bruk) dette for viktige kunngjøringer, forum-regler, etc..." foreslår at det rettes til " Emner som legges inn i dette boardet vil vises øverst på alle boardene i forumet. Bruk denne muligheten til å legge inn viktig informasjon som forumregler, kunngjøringer etc."

"Forum stab" står det på førstesiden der bør vi finne ett nytt ord, men jeg vet ikke helt hvilket enda.
Dette er bruker-spesifiserte tekster, og ikke noe som ligger med i pakken, så disse kan vi ikke gjøre noe med. De som installerer må finne seg i å få disse tekstene på engelsk, og heller rette de de vil til norsk i adminsenteret etterpå (Eller slette standardboardene og lage nye)
« Last Edit: Sep 24th, 2005 at 4:25pm by Monsen »  

Norsk-0_971.zip (Attachment deleted)
Back to top

IP Logged

Glennsen
Full Member

Reply #57 - Sep 22nd, 2005 at 8:53pm
Post Tools
Ny admin.lng vedlagt her. Foreslår at du endrer den du har med denne i neste språkpakke, endret noen skrivefeil, bedret språket der det lød rart, slått sammen ord som kan/bør være sammen og endel stor forbokstav rusk.

Etter at du har lastet denne Monsen, så kan du kanskje slette vedlegget slik at ingen tror at de skal bruke denne filen til noe.

admin_lng.zip (Attachment deleted)
Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #56 - Sep 22nd, 2005 at 12:43pm
Post Tools
Takk for mange nye bidrag. Skal du endre noe av teksten i Admin så tar du en titt i admin.lng.
Er sikkert en del store forbokstaver ja. Har vel med å gjøre at jeg oversatte teksten ganske raskt, og i den engelske versjonen så bruker de store forbokstaver i hytt og pine, så jeg tok ingen avgjørelse, men bare oversatte selve teksten.
Hadde du kunne rettet dette så hadde det vært storveis!  Smiley

Knappene håper jeg Monsen kan ta seg av. Han er visst ekspert på området der.

Takk igjen Glennsen. Du har gjort en kjempe jobb! Språkpakken blir bra den, og mye av det er takket være deg!

Back to top
IP Logged

Glennsen
Full Member

Reply #55 - Sep 21st, 2005 at 11:19pm
Post Tools
En annen knapp som mangler norsk oversettelse er "Remove as favorite" knappen.

Ting jeg fant når jeg legger til avstemnning.

Først: Legg til Avstemning (her bør den store A'en endres til liten a)
Så står det "Tillat Gjester å Stemme:" bør endres til "Tillat gjester å stemme:"
På boksen ved siden av "Skjul resultat" står det mark (og ikke merk) hvis du ikke ønsker.

På Globale kunngjøringer lyder det "Emener som plasseres på dette boardet vill vise(vises) øverst på alle andre(kan fjernes) board(boardene), under 'viktige emner' overskriften. bruk (Bruk) dette for viktige kunngjøringer, forum-regler, etc..." foreslår at det rettes til " Emner som legges inn i dette boardet vil vises øverst på alle boardene i forumet. Bruk denne muligheten til å legge inn viktig informasjon som forumregler, kunngjøringer etc."

"Forum stab" står det på førstesiden der bør vi finne ett nytt ord, men jeg vet ikke helt hvilket enda.

Ellers er det mye bruk av stor forbokstav i hytt og vær i selve adminsenteret, og noen skrivefeil rundt omkring i adminsenteret men det er ikke voldsomt mange. Hvis du hadde fortalt meg navnene på de filene som jeg bør se på, hvilke som tilhører selve adminsenteret så kan jeg godt rette opp de store forbokstavene og de småfeilene jeg så.

Når det er gjort, sammen med å rette de feilene som fortsatt er i forumet (og jeg har påpekt før), samt forenkler forumreglene litt så tror jeg vi er på god vei til å ha språkpakken ferdig.

Back to top

IP Logged

Glennsen
Full Member

Reply #54 - Sep 21st, 2005 at 2:42pm
Post Tools
Nå hadde jeg et håp om å bidra med endel mer, men hele serveren ramla sammen på grunn av yabb 2 ifølge domenetorget. Jeg synes  det er litt enklere og bedre å kødde rundt med sitt eget forum enn i andres, mulig jeg er rar der.  

Tror du bruker feil språkpakke på forumet ditt, monsen, da mange av disse feilene er rettet og hjelpesidene er heller ikke oppdaterte. "Lurer forøvrig på om du burde endret smileansiktet "Gliser" til "ler" siden du bruker flirer på den ved siden.

"Det har skjedd en feil!" står det når det har gjort det, f.eks ikke skrevet inn tittel etc. Burde kanskje rettes til "Det skjedde en feil!".

Ellers synes jeg brukeravtalen er vel mye amerikansk (der de legger inn mest mulig svada for å sikre seg at de ikke kan bli saksøkt) og burde forenkles en del da vi i norge har ett noe annet lovverk når det gjelder disse tingene og derfor kan kuttes ned slik at folk faktisk gidder å lese den.

"Brukernavnet / Passordet passer ikke.
Brukernavnet du spesifiserte eksisterer ikke eller så skrev du inn feil passord."
Får man om man skriver inn feil brukernavn eller passord, høres litt rart ut og gir jo ingen forklaring på hva man skal gjøre med feilmeldingen. Foreslår: "Brukernavnet og/eller passordet var feil. Vennligst forsøk igjen eller bruk "Glemt passord?" funksjonen om du har glemt passordet eller brukernavnet."

Det står "new" i blått på nye innlegg, mulig å lage en norsk "ny" knapp?

« Last Edit: Sep 21st, 2005 at 10:38pm by Glennsen »  
Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #53 - Sep 20th, 2005 at 1:38pm
Post Tools
Glennsen wrote on Sep 20th, 2005 at 7:47am:
Nei æres den som æres bør. Det er du og Kjetil som har gjort den store jobben her.

Men du har gjort viktige bidrag for at språkpakken skal bli best mulig.
Derfor mener jeg at ditt navn bør være med.

Back to top
IP Logged

Glennsen
Full Member

Reply #52 - Sep 20th, 2005 at 9:29am
Post Tools
Quote:
Det er lettest å få samordnet endringer hvis du bare gir meg endringene, så skal jeg få hevet det inn i filene.

Da gjør vi det, sender de som pm gjennom dette forumet til deg etterhvert eller når eller om jeg ser de.

Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.2
Reply #51 - Sep 20th, 2005 at 9:21am
Post Tools
Det er lettest å få samordnet endringer hvis du bare gir meg endringene, så skal jeg få hevet det inn i filene.

Back to top

IP Logged

Page Index Toggle Pages: [1] 2 3 ... 5
Topic Tools

« Board Index ‹ Board  ^Top