Page Index Toggle Pages: [1] 2 3 ... 5
Topic Tools
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Norwegian / Norsk (Read 32,054 times)
Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Norwegian / Norsk
Jan 10th, 2005 at 11:25pm
Post Tools
Anyone out there up to the task of creating the Norwegian language files for YaBB 2? Please post any messages regarding this issue in this topic....
« Last Edit: Aug 3rd, 2005 at 12:27am by Monsen »  
Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Re: Norwegian / Norsk
Reply #1 - Jan 23rd, 2005 at 3:26pm
Post Tools
I might do it. Think I can handle it.
Should I just translate them now, or do I need any instructions?

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #2 - Jan 23rd, 2005 at 4:58pm
Post Tools
Doesn't seem to be too many other people volunteering, so you are welcome to start now if you wish. Remember that YaBB 2 isn't 100% finished yet, so language files will still change a bit, so they will need to be updated as develoment progresses. There shouln't be any major changes anymore though, just small updates.

Remember that all the language files needs to be translated,  as well as the graphical buttons.

If you need any help, give me a word

Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #3 - Feb 20th, 2005 at 10:22am
Post Tools
Sorry for not finishing the language as fast as you might want, but I haven't had a computer available in 3 weeks. The one I have is being fixed now, and all the files are on there, so we just have to be patient. I am almost finished though, so will post the pack when it is ready.

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #4 - Feb 28th, 2005 at 5:30pm
Post Tools
No hurry, YaBB 2 is still not ready for release yet, and changes are still being made. It would be nice to have a language pack ready when RC2 is released, but it isn't really neccessary.

Back to top

IP Logged

Glennsen
Full Member

Reply #5 - Mar 7th, 2005 at 1:51am
Post Tools
I can help with the translation if you want that.

Back to top

IP Logged

Glennsen
Full Member

Reply #6 - Mar 15th, 2005 at 1:02pm
Post Tools
Jeg er ferdig med oversettelsen av de filene om noen trenger de!!

Back to top

IP Logged

rvwsak
Ex Member

Reply #7 - Mar 16th, 2005 at 10:05am
Post Tools
I can also assist, if needed.

Back to top

IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #8 - Apr 28th, 2005 at 11:09am
Post Tools
Hvordan går oversettelsene? RC2 er nå ute... Endringene fra nå av i språk-filene burde være minimale.

Kmbergem, er du ferdig med oversettelsen nå? Hvis ja, kan du se igjennom filene og oppdatere dem så de matcher RC 2 språkfilene. Hvis ikke du er ferdig, kan du koordinere med de andre her så vi får et ferdig sett med filer.
Glennsen.. Hvor mye er det du har oversatt? Alt? Jeg kommer til å hovedsakelig bruke kmbergem sine filer (dersom han er ferdig, og fremdeles tilgjengelig, lenge siden han har vært logget inn her nå) siden han tross alt hadde jobbet en stund med dem når du meldte deg, men jeg vil gjerne at dere ser på hverandres filer slik at vi kan få den best mulige oversettelsen. De norske språkfilene til SP 1.x serien av YaBB hadde noen merkelige formuleringer enkelte plasser, håper å unngå slike.

Når filene er oppdatert, post dem her, slik at folk kan få deste dem skikkelig.
« Last Edit: Apr 28th, 2005 at 11:19am by Monsen »  
Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #9 - May 23rd, 2005 at 4:38pm
Post Tools
Beklager treg respons her. Har vært opptatt med mye annet og helt glemt YaBB og denne oversettingen.
Gjorde ferdig ganske mye for lang tid tilbake, men har noen filer igjen. Skal starte på det nå og rekner med å være ferdig snart. Er filene fra YaBB 2 RC 1 som jeg har oversatt ser det ut som.

Vet ikke helt når jeg blir ferdig, men skal jobbe raskt. Går på skole og har mye arbeid for tiden så er litt opptatt, men det blir vel. Skal jeg sende over noen av filene slik at du kan se over allerde nå, eller vil du ha alt samlet?

Bare spør hvis det er noe.

- Kjetil

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #10 - May 23rd, 2005 at 5:17pm
Post Tools
Kjenner til det med å være opptatt ja. Har nesten ikke tid til å bruke tid på YaBB selv for tiden.

Når det gjelder filene dine, er det nok RC 1 filene ja...
Som jeg tidligere i denne tråden så ville det ikke bli noen store endringer til RC2, men noen er det selvsagt. Bl.a en del hardkodete tekstrenger i admin-senteret som er blitt flyttet til en språkfil.
Endringer til språkfilene siden RC1 skal ligge i denne tråden: http://yabbtest.spikecity.net/cgi-bin/SP2/YaBB.pl?num=1106533841 , skulle være kjapt å implementere diss oppdateringene...

Ellers vil jeg helst ha alle filene når de er ferdige, slik at jeg kan få installert en komplett språkpakke å teste mot.

Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #11 - Jun 12th, 2005 at 12:36pm
Post Tools
Har bare 2 filer igjen å oversette. Guardian og delvis admin fila. Veldig mange ord og uttrykk som er fryktelig
vanskelig å oversette da. Tror vi må snakkes om en del av ordene. F.eks. Storage.  Skal jeg bruke Lagring? Eller kanskje Arkiv? Eller Lagringsplass?

Driver å synkroniserer de filene jeg oversetter med de fra den siste oppdaterte versjonen. En del som har forandret seg, så må gå over alle filene og kopiere over teksten som mangler, men det går ganske greit.

Alt skal bli ferdig før juli håper jeg, da YaBB2 vil bli gitt ut. Så den norske versjonen skal være klar til utgivelsen.

Takk for tålmodigheten så langt.

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #12 - Jun 12th, 2005 at 2:47pm
Post Tools
Quote:
Veldig mange ord og uttrykk som er fryktelig vanskelig å oversette da.
Yepp.. Jeg vet... Det er ikke alt som er rett frem liksom...

Quote:
Tror vi må snakkes om en del av ordene.
Er bare å kontakte meg. Enten ved å bruke forumet her, eller du kan nå meg på ICQ (14318072) eller MSN (monsen@monsen.d2g.com). Så kan vi snakkes.

Quote:
F.eks. Storage.  Skal jeg bruke Lagring? Eller kanskje Arkiv? Eller Lagringsplass?
Storage brukes vel bare i sammenheng med PM'er, så 'Arkiv' er nok en god oversettelse i den sammenhengen.

Quote:
Alt skal bli ferdig før juli håper jeg, da YaBB2 vil bli gitt ut. Så den norske versjonen skal være klar til utgivelsen.
Høres bra ut...

Back to top

IP Logged

kbtune
Full Member

Reply #13 - Jun 23rd, 2005 at 9:53am
Post Tools
Nesten helt ferdig nå. Har ikke fått sammenliknet alle filene enda, og er litt usikker på dette, så håper du kan gi ei hand med oppdateringa av filene.
Oppdaget at jeg faktisk hadde ganske mye i admin filen å oversette, så må bruke noen dager på dette.
Så sender jeg deg alle filene så fort som mulig, slik at du kan få sett over og prøvd ut.
Du kan komme med forslag og endringer slik at jeg kan rette dem opp i stedet.
Tar sikkert litt tid å se over alt.

Back to top
IP Logged

Monsen
YaBB Legends (Active)
*

YaBB 2.3
Reply #14 - Jun 23rd, 2005 at 11:46am
Post Tools
Høres bra ut....

Back to top